Şcoala cu clasele I-VIII
Nr.7
Str.George Toparceanu,
nr. 3
Câmpulung Muscel
E-mail: scoala_nr7@yahoo.com
SCOALA CU CLASELE I-VIII NR.7 CAMPULUNG
ANUL SCOLAR 2011-2012
INFORMAŢII GENERALE
DATE DE IDENTIFICARE ALE ŞCOLII
INFORMAŢII PRIVIND EFECTIVELE DE ELEVI IN
TIMPUL ANULUI ŞCOLAR
INFORMAŢII PRIVIND RESURSELE UMANE
INFORMAŢII PRIVIND SPAŢIILE ŞCOLARE, AUXILIARE
ŞI ADMINISTRATIVE
PROGRAMUL DE DESFASURARE AL PROCESULUI
INSTRUCTIV-EDUCATIV
ACTIVITĂŢI
EXTRAŞCOLARE / EXTRACURRICULARE
PARTENERIAT EDUCAŢIONAL
PRIORITATI SI DIRECTII DE DEZVOLTARE PENTRU ANUL
SCOLAR 2011-2012
SCURT
ISTORIC
Înfiinţată în anul 1980, Şcoala cu
clasele I-VIII Nr. 7 este amplasată în cartierul Visoi III, cartier nou,
muncitoresc, apărut în urma industrializării oraşului in ultimii 20 de ani,
locuitorii provenind din diverse categorii sociale cu profesii variate ce
implică medii educaţionale, de multe ori foarte greu abordabile. Şcoala noastra
s-a adaptat cu uşurinţă chiar şi acestei situaţii.
Cu multă măiestrie pedagogică si cu
eforturi deosebite, cadrele au venit în ajutorul elevilor prin înfiinţarea unor
clase cu profil de informatică, fiind prima şcoală în domeniu din Câmpulung.
În curând, şcoala va fi redenumită Şcoala ,,Theodor Aman”.
Instituţia funcţioneză într-un
singur local, cel din Str. George Topârceanu Nr. 3.
„Educaţie de valoare –
educaţie pentru valori”
Pornind de la prioritatile politicii
educationale ale M.E.C.T.S. cu privire la calitate, descentralizare,
performanta, eficientă, responsabilitate, accesibilitate la educaţie, invatare
continua, oferte educationale, resurse umane, standarde europene, precum si
directiile strategice ale I.S.J.Arges,
Şcoala cu clasele I-VIII Nr.7- Campulung si-a proiectat activitatea şi a
stabilit obiectivele pentru anul şcolar 2011-2012 în concordanţă cu acestea dar
si cu propriile prioritaţi.
Conceptia
manageriala, ce are la baza realizarea „idealului educational”, a coordonat
intreaga activitate instructiv-educativă
din şcoala noastră către realizarea următoarelor finalităţi:
- Asigurarea calitatii educatiei si imbunatatirea permanenta a procesului educational ;
- Formarea capacităţii de a reflecta asupra lumii, de a formula şi rezolva probleme, relaţionând cunoştinţe din diferite domenii;
- Dobândirea unor solide cunoştinţe de cultură generală;
- Valorizarea experienţei personale ;
- Dezvoltarea competenţelor funcţionale esenţiale pentru reuşita socială (comunicare, gândire critică);
- Formarea autonomiei morale ;
Din această
perspectivă şcoala noastră are în vedere formarea unui elev în măsură să
decidă asupra propriilor acţiuni, a dezvoltării sale intelectuale, activ
integrat în viaţa socială.
Ne propunem astfel
să promovăm în şcoala noastră valori ca:
Judecata înţeleaptă – a defini şi a înţelege scopurile valoroase şi a stabili
priorităţile; a gândi prin prisma consecinţelor acţiunilor şi a fundamenta
deciziile pe înţelepciunea practică.
Curajul
– a avea puterea de a face ceea ce este bine şi de a-şi urma propria
conştiinţă.
Integritatea – a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acţiona onest în
gând şi în faptă.
Bunătatea – a arăta grijă şi compasiune, prietenie şi generozitate faţă de
ceilalţi.
Perseverenţa – a fi consecvent şi a găsi puterea de a merge mai departe în ciuda
dificultăţilor, a eşecurilor personale.
Respectul – a arăta consideraţie faţă de oameni, faţă de autorităţi, faţă de
proprietate şi, nu în ultimul rând, faţă de propria persoană.
Responsabilitatea – a duce la îndeplinire cu consecvenţă obligaţiile care revin
fiecăruia, asumarea răspunderii pentru propriile acţiuni.
Autodisciplina – a avea control asupra propriilor acţiuni, cuvinte, dorinţe,
impulsuri şi a avea un comportament adecvat oricărei situaţii; a da tot ce ai
mai bun în orice împrejurare.
Toate cadrele
didactice au obligaţia morală şi profesională să îşi organizeze lecţiile şi
activităţile extraşcolare în aşa fel încât să formeze elevi
care să fie în stare:
- să-şi cunoască propria valoare;
- să încerce să se autodepăşească;
- să gândească independent;
- să-şi rezolve singuri problemele;
- să-şi planifice sarcini şi să le îndeplinească;
- să înveţe să se protejeze singuri.
- să comunice în mod eficient cu ceilalţi.
Desigur, pentru a
putea să formeze aceste competenţe elevilor, toate cadrele didactice trebuie să
facă dovada prin activitatea de zi cu zi că le au ei înşişi.
INFORMAŢII GENERALE
A.
DATE DE IDENTIFICARE ALE ŞCOLII
SCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 7, CAMPULUNG
str. George Topârceanu, nr.3, cod.115100
telefon/fax 0248530642
e-mail scoala_nr7@yahoo.com
judeţul ARGES, ROMANIA
B.
INFORMAŢII PRIVIND EFECTIVELE DE ELEVI IN TIMPUL SEMESTRULUI I
SITUAŢIA CLASELOR/GRUPELOR IN ANUL
SCOLAR 2011-2012 (semestrul I)
INVATAMANT
PRESCOLAR
TOTAL
GRUPE
|
TOTAL
COPII
|
GRUPA
MICA
|
GRUPA
MIJLOCIE
|
GRUPA
MARE
PREGATITOARE
|
|||
Nr.
grupe
|
Nr.
copii
|
Nr.
grupe
|
Nr.
copii
|
Nr.
grupe
|
Nr.
copii
|
||
3
|
82
|
1
|
20
|
1
|
32
|
1
|
30
|
INVATAMANT
PRIMAR
TOTAL
CLASE
|
TOTAL
ELEVI
|
Clasa
I
|
Clasa
a II-a
|
Clasa
a III-a
|
Clasa a IV-a
|
||||
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
||
6
|
122
|
2
|
29
|
1
|
29
|
1
|
29
|
2
|
35
|
INVATAMANT
GIMNAZIAL
TOTAL
CLASE
|
TOTAL
ELEVI
|
Clasa
a V-a
|
Clasa
a VI-a
|
Clasa
a VII-a
|
Clasa a VIII-a
|
||||
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
||
4
|
105
|
1
|
24
|
1
|
23
|
1
|
32
|
1
|
26
|
PROIECTUL
PLANULUI DE SCOLARIZARE
PENTRU
ANUL SCOLAR 2012-2013
INVATAMANT
PRESCOLAR
TOTAL
GRUPE
|
TOTAL
COPII
|
GRUPA
MICA
|
GRUPA
MIJLOCIE
|
GRUPA
MARE
|
|||
Nr.grupe
|
Nr.copii
|
Nr.grupe
|
Nr.copii
|
Nr.grupe
|
Nr.copii
|
||
3
|
60
|
1
|
20
|
1
|
20
|
1
|
20
|
INVATAMANT
PRIMAR
TOTAL
CLASE
|
TOTAL
ELEVI
|
Clasa
pregatitoare
|
Clasa
I
|
Clasa
a II-a
|
Clasa
a III-a
|
Clasa
a IV-a
|
|||||
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
||
6
|
160
|
1
|
25
|
2
|
50
|
1
|
27
|
1
|
29
|
1
|
29
|
INVATAMANT
GIMNAZIAL
TOTAL
CLASE
|
TOTAL
ELEVI
|
Clasa
a V-a
|
Clasa a VI-a
|
Clasa
a VII-a
|
Clasa a VIII-a
|
||||
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
Clase
|
Nr.
elevi
|
Nr.
clase
|
Nr.
elevi
|
||
4
|
112
|
1
|
35
|
1
|
23
|
1
|
23
|
1
|
32
|
INFORMAŢII PRIVIND RESURSELE UMANE
1. Personal didactic de conducere
Director: prof. PALADE CORALIA
2. Personal
didactic - pregătire, grade didactice, activitatea de perfecţionare, incadrare
Numarul cadrelor didactice pe departamente:
- 3 cadre
didactice – la invatamantul preprimar;
- 6 cadre
didactice – la invatamantul primar; -1 cadru cu specializatea ştiinţe ale
educaţiei şi cu calitatea de profesor mentor;
- 19 cadre
didactice – la invatamantul gimnazial;
Situatia cadrelor didactice cu studii superioare, dupa grade a fost
urmatoarea:
- 14 cadre
didactice cu gr. I;
- 0 cadre
didactice cu gr. II;
- 3 cadre
didactice cu definitivatul;
- 2 cadre
didactice debutante.
Personalul didactic are următorul statut:
- 17 cadre
didactice titulare in sistem;
- 2 cadre
didactice suplinitoare;
- 3 cadre
didactice asociate
INFORMAŢII PRIVIND SPAŢIILE ŞCOLARE, AUXILIARE
ŞI ADMINISTRATIVE
BAZĂ MATERIALĂ (1)
• Clădiri - 1
• Săli de studiu - 13
• Sală festivitati - 1
• Bibliotecă (17000- volume)
• Laboratoare - 4
–
Laborator biologie -1
–
Laborator fizica - chimie- 1
– Laborator informatică - 2 (40 -
calculatoare)
BAZĂ MATERIALĂ (2)
• Cabinete – 3
– Cabinet
religie-1
– Cabinet consiliere
psiho-pedagogica - 1
– Cabinet de
arte - 1
BAZĂ MATERIALĂ (3)
• Cabinete medicale - 1
• Birouri administrative - 3
• Săli gimnastică/sala de sport - 1
• Bază sportivă (terenuri de sport)- 1
• Magazin alimentar- 1
- Resursele financiare pentru desfasurarea intregii activitati pe care o presupene procesul instructiv- educativ pentru cele trei departamente (invatamant preprimar, invatamant primar, invatamant gimnazial) provin din urmatoarele surse:
-Buget local;
-Bugetul de stat;
-Venituri proprii-închirierea
sălii de sport şi spaţiu pentru magazin în incinta şcolii.
PROGRAMUL DE DESFASURARE AL PROCESULUI
INSTRUCTIV-EDUCATIV
Pentru
gestionarea corespunzatoare a timpului s-a stabilit, prin Regulamentul Intern
al Scolii , ca programul de activitate
sa fie urmatorul:
- orarul
copiilor/elevilor:
- invatamant preprimar 8.00 – 12.00
- invatamant primar 8.00 – 13.00
- invatamant gimnazial 8.00 – 14.00
- programul
de lucru al personalului didactic auxiliar si nedidactic:
-
secretariat 8.00 – 16.00
-
biblioteca 8.00 – 16.00
-
personal nedidactic (ingrijitor curatenie) 7.00 – 15.00 / 11.00 – 19.00 (conform fisei
postului).
-
personal nedidactic( paznic de zi)
7.00-19.00
- paznic de
noapte 19.00-07.00
-
fochist în funcţie de condiţiile meteo asigură încălzirea clădirii şi
buna funcţionare a centralei termice
- programul
de “relatii cu publicul” – audiente, conform graficului saptamanal afisat
- programul
activitatii suplimentare cu elevii (grupe de performanta, pregatiri pentru
examene si concursuri etc.), este realizat de profesori si avizat de
director.
Oferta de discipline
optionale pentru anul scolar 2011-2012 cuprinde:
Clasa/
|
Denumirea
|
Profesor
|
Grupa
|
||
Gr.
Mică
|
-Engleza pentru cei mici
|
Dobre Marilena
|
Gr.Mare/
pregatitoare
|
-Engleza pentru cei mici
-Ed. Sanitară
|
Vlăducă Daniela
Blidaru Tudoriţa
|
Gr.Mare/
pregatitoare
|
-Engleza pentru cei mici
-Prichindel în lumea jucăriilor
|
Lupeanu Mihaela
Vlădău Gabriela
|
Clasa
I
|
||
-EVERY DAY ENGLISH
|
Odoroagă Ani-Bălăşoiu Mariana
|
|
Clasa
a II-a
|
||
-EVERY DAY ENGLISH
|
Odoroagă Ani-Bălăşoiu Mariana
|
|
Clasa
a
III-a
|
-EVERY DAY ENGLISH
|
Odoroagă Ani-Bălăşoiu Mariana
|
Clasa
a IV-a
|
-EVERY DAY ENGLISH
|
Odoroagă Ani-Bălăşoiu Mariana
|
Clasa
a V-a
|
Matematica în viaţa cotidiană ( Construcţii
cu rigla şi compasul)
|
Dairie Ion
|
Clasa
a VI-a
|
-Prietenul meu calculatorul
|
Boeru Cristina
|
Clasa
a VII-a
|
Prietenul meu calculatorul
|
Boeru Cristina
|
Clasa
a
VIII-a
|
Matematica în viaţa cotidiană ( Construcţii
cu rigla şi compasul)
|
Dairie Ion
|
Activităţi extracurriculare
Revista ,,Floare de colţ”.
Fondată în anul 2002 cu ocazia împlinirii a 22 de ani de
activitate a şcolii.
Revista ,,Minunata lume a copilăriei”.
A luat fiinţă în anul 2009 şi îşi
propune a aduce in prim –plan lucrările deosebite ale elevilor şcolii noastre realizate
sub atenta îndrumare a cadrelor didactice.
Precum sufletul copiilor si apariţia
revistei noastre reprezintă un loc de întîlnire a lumii surâsului, emoţiei şi
nerăbdării de a vedea cum acest vis devine realitate.
Proiecte educaţionale şi
parteneriate:
,,Ceahlăul literaturii romane” - comemorare Mihail
Sadoveanu;
,,Unde-i unul nu-i putere” – 24 Ianuarie
- Unirea Principatelor Romane;
,,Mihai
Eminescu, mai aproape de noi” – proiect educaţional – O săptămână dedicată
poetului Mihai Eminescu;
Scopul:
cunoaşterea operei poetului Mihai Eminescu şi dezvoltarea dragostei pentru
literatura română clasică şi contemporană;
,,Ziua Europei este şi ziua ta” – odată cu aderarea la Uniunea
Europeană, ziua de 9 Mai a devenit deja o tradiţie pentru noi şi o sărbătorim în
fiecare an;
Scopul: educarea copiilor în vederea
cunoaşterii semnificaţiei şi a simbolurilor Uniunii Europene;
,,Delicvenţa juvenilă” – parteneriat
între Şcoala Nr.7 şi Poliţia de Proximitate Câmpulung;
,,Lumină, credinţă şi culoare” - parteneriat între
Şcoala Nr.7 şi Biserica din cartierul Vişoi III;
,,Media
Kinder – cultură, divertisment si caracter civic” – parteneriat între Şcoala
Nr.7 si Asociaţia Media Kinder;
,,Povestea
unei case” – parteneriat între ŞcoalaNr.7 şi Fundatia Pro Patrimonio – filiala
Câmpulung (concurs pentru copii, desen ,compunere);
,,Micii
pompieri” – parteneriat între Şcoala Nr.7 şi Unitatea de Pompieri
Scopul: instruirea elevilor în cazul situaţiilor de
urgenţă;
,,Eroi au fost, eroi sunt încă”- parteneriat între Şcoala
Nr.7 şi Asociaţia Naţională ,,Cultul eroilor” –filiala Argeş (îngrijirea şi
înfrumuseţarea monumentelor, operelor comemorative);
,,E timpul să te preocupe viitorul tău” – parteneriat între
Şcoala Nr.7 si Centrul Militar Judeţean
Argeş
Scopul: prezentarea ofertei educaţionale a liceelor cu
profil militar.
Proiecte şi programe
TITLUL PROIECTULUI: Educaţia, şansa
noastră pentru un viitor mai bun! ID 31040
Proiect
cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial
Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
,,Investeşte în oameni!”
PROIECT ECO – ŞCOALA
În cadrul Proiectului s-au realizat
programele:
-
Eco –Şcoala
-
Eco- LeAF
-
Think .com
Proiecte: ,,Micii ecologişti”
-
,,Cunoaştere şi Ştiinţă”
-
,,Scene
din poveşti cu materiale din natură”
Activităţile desfăşurate în
cadrul programului au fost:
o
,,Să
creştem împreună” – îngrijirea spaţiului verde al şcolii;
o
,,Ajută-mă să cresc” – ingrijirea
florilor din clasă;
o
,,Ce pot face eu” – confecţionarea
din materiale reciclabile de mărţişoare, ouă de Paşte, vaze de flori, machete,
semn de carte, suport creioane, tablouri;
o ,,Pădurea
în luna mai”- activităţi Eco de curăţenie în pădure;
o
,,Apa
– sursa vieţii” – vizită la centrul hidrologic de la Voineşti/ Râul Târgului;
o
,,Nouă
ne pasă” – carnavalul Eco, etc.
Proiectul şi-a propus să
formeze, atât la nivelul elevilor, cât şi la nivelul adulţilor, o concepţie
sănătoasă asupra vieţii, ce corespunde realităţii imediate si de perspectivă;
formarea de atitudini şi comportamente de protecţie a mediului şi participarea
activă la acţiuni ce promovează sănătatea mediului.
Ca urmare a rezultatelor obţinute, şcoala noastră este definită ca fiind
o Şcoală Reprezentativă, titlul fiind deţinut pe toată perioada existenţei
conceptului, finalizându-se cu primirea distincţiei internaţionale ,,Steagul
Verde” şi, implicit, titlul de ,,Eco – Şcoala”.
PRIORITATI
SI DIRECTII DE DEZVOLTARE PENTRU ANUL SCOLAR 2011-2012
Sunt desprinse din proiectul
de dezvoltare institutionala pentru intervalul cuprins intre anii 2011-2015:
- Asigurarea permanentă a unui management de calitate,eficient bazat pe motivare, implicare si participare care sa conduca la implinirea viziunii scolii.
- Realizarea unui demers didactic activ – participativ, care încurajează creativitatea şi folosirea la maximum a potenţialităţilor elevilor pentru asigurarea permenenta a celor mai inalte standarde ale educatiei copiilor.
- Orientarea spre performanţă, spre succes, dezvoltarea spiritului competitiv in randul elevilor.
- Informarea, formarea si perfectionarea continua a personalului didactic, didactic auxiliar si nedidactic al Scolii cu clasele I-VIII Nr. 7.
- Dezvoltarea la elevi şi părinţi a abilităţilor de a proiecta şi a realiza în echipă activităţi cu impact în şcoală şi comunitate.
- Dezvoltarea la elevi a competentelor sociale si de comunicare in societatea moderna.
- Proiectarea de activitati destinate tuturor elevilor, cu atentie deosebita pentru cei mai putin motivati, fara sprijin in familie.
- Dezvoltarea de proiecte si parteneriate, creşterea ofertei de activităţi extraşcolare, a ofertei de petrecere a timpului liber al elevilor , indiferent de particularitatile de varsta si individuale , in vederea eficientizarii procesului de invatamant.
Analiza Swot
Puncte tari
|
Puncte slabe
|
Oportunităţi
·
Completarea
fondului de carte din bibliotecă şi adaptarea acestuia la programele şcolare
·
Frecventarea
cursurilor de perfecţionare şi formare continuă;
·
Strategia
privind asigurarea calităţii şi eficienţei actului didactic
·
Invăţarea limbii engleze intensiv
·
Imbunătăţirea
comunicării intre departamente
·
O
buna colaborare cu media locală pentru promovarea imaginii şcolii.
·
Posibilitatea
dezvoltării unor proiecte internaţionale datorită importanţei oraşului.
|
Ameninţări
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu