luni, 4 iunie 2012

in atentia profesorilor debutanti, via ISJ Arges



Inspectoratul Școlar Judeţean Argeş                                   Casa Corpului Didactic Argeş


CHESTIONAR PRIVIND NEVOIA DE FORMARE A CADRELOR DIDACTICE
DEBUTANTE

STIMAȚI COLEGI,

Având în vedere numărul mare de profesori debutanți existent în județul Argeș în anii școlari 2010-2011 şi 2011 – 2012 şi nevoia acestora de formare în anumite domenii, acest chestionar se adresează cadrelor didactice care nu au gradul didactic „definitiv” până în momentul completării chestionarului.
Scopul chestionarului este acela de a contura o imagine realistă cu privire la dificultăţile şi problemele întâmpinate la debutul profesional cât şi la implicarea cadrelor didactice debutante din județul Argeș în activități de formare continuă; de aceea vă rugăm să răspundeți cât mai sincer la întrebările care vor urma.
           
Numele şi prenumele (facultativ)..............................................................................
Unitatea şcolară (facultativ).....................................................................................................
Mediul – urban   ¨
-          rural   ¨
Disciplina predată: ..................................................................................................
Vechimea în învăţământ. ............................ani ...............................................luni

Funţia:
-          educator                    ¨
-          învăţător / institutor  ¨
-          profesor                     ¨

Ciclurile de predare:
-          preşcolar   ¨
-          primar       ¨
-          gimnazial  ¨
-          liceal         ¨
-          SAM         ¨

1.      La debutul dumneavoastră profesional aţi beneficiat, în mod informal, de îndrumarea/sfaturile unui cadru didactic (mentor)?
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2.      Enumeraţi care au fost cele mai mari probleme/dificultăţi pe care le-aţi întâmpinat la intrarea în sistem şi în timpul procesului de predare – învăţare. Încercaţi să detaliaţi.
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

3.      Nivelul competenţelor dumneavoastră, dobândite în timpul formării iniţiale, se situează la nivelul (bifaţi căsuţa corespunzătoare astfel: 5 – în foarte mare măsură, 4 – în mare măsură, 3 – în mică măsură, 2 – în foarte mică măsură, 1 – deloc):
Nr. crt.
Competenţa de învăţare
5
4
3
2
1
1
Elaborarea planificărilor pentru a susţine activitatea de învăţare a elevilor





2
Stimularea independenţei elevilor în învăţare





3
Acordare atenţiei diferitelor stiluri de învăţare şi nevoi ale elevilor





4
Administrarea proceselor de predare, învăţare, evaluare (organizarea şi administrarea  timpului, materialelor didactice, spaţiuluietc)





5
Folosirea resurselor TIC pentru îmbunătăşirea procesului de învăţare al elevilor





6
Oferirea unor experienţe de învăţare pentru elevi care promovează rezolvarea problemelor, gândirea critică, cercetarea şi creativitatea





7
Înregistrarea rezultatelor învăţării elevilor cu exactitate şi consecvenţă





8
Alegerea şi utilizarea metodelor adecvate de evaluare





9
Elaborarea şi aplicarea unor practici de evaluare corecte şi incluzive (sex, rasă, etnie, dizabilităţi etc.)





10
Planificarea şi aplicarea curriculum-ului, orarelor, materialelor de formare şi a metodelor didactice (cunoaştere, strîngere de date, aplicare)





11
Parteneriatul cu elevii: respectarea acestora, alocare timp pt. întîmpinarea nevoilor emoţionale şi intelectuale etc.)





12
Realizarea de parteneriate în colaborare cu cadrele didactice





13
Realizarea de parteneriate în colaborare cu comunitatea locală





14
Reflecţia asupra experienţelor profesionale proprii şi asupra dezvoltării personale





15.
Manifestarea deschiderii faţă de inovaţiile de ordin profesional





16
Împărtăşirea cunoştinţelor şi experienţelor






4.      Consideraţi necesară perfecţionarea dumneavoastră profesională pentru o bună desfăşurare a activităţii didactice?
DA / NU

5.      Aţi urmat vreun curs de formare continuă până acum? Dacă da, vă rugăm să precizaţi denumirea cursului, durata, instituţia furnizoare. Cei care au răspuns DA vor continua cu întrebarea următoare, cei care au răspuns NU vor continua cu întrebarea 6.
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


6.      Precizaţi nivelul de satisfaţie resimţit în urma absolvirii cursului / -lor respectiv / -e .

Deloc mulţumit    1              2                  3                   4                  5       Foarte mulţumit

7.      Ce aţi alege să schimbaţi la cursurile urmate?
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

8.      Enumeraţi cel puţin trei argumente pentru care aţi alege să urmaţi un curs de formare continuă.
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

9.      Ce tematică aţi dori să aibă cursurile oferite de instituţiile furnizoare? (Cel puţin două teme) ..................................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................................................................................................

10.  Cunoaşteţi oferta de cursuri şi programe de formare continuă oferite de Universitatea din Piteşti, CCD Argeş sau alte instituţii abilitate? Dacă DA, enumeraţi-le pe cele cunoscute şi continuaţi cu întrebarea următoare, dacă NU, continuaţi cu întrebarea 10.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

11.  În ce măsură consideraţi că oferta de cursuri de perfecţionare profesională existentă la nivelul judeţului Argeş satisface nevoia dumneavoastră de dezvoltare personală şi profesională?

Deloc mulţumit    1              2                  3                   4                  5       Foarte mulţumit

12.   Specificaţi care este forma de perfecţionare pe care aţi prefera-o.
a)      Învăţământul deschis la Distanţă.  ¨
b)      Cursuri de master.                          ¨
c)      Cursuri postuniversitare.                ¨
d)     Cursuri de scurtă durată.                ¨
e)      Cursuri de perfecţionare intermediate de ANPCDEFP (Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale)   ¨
f)       Altele (vă rugăm specificaţi)............................................................................................
.........................................................................................................................................

13.  Menţionaţi care din următoarele forme de activitate prezintă o importanţă deosebită pentru dumneavoastră în cadrul cursurilor de formare profesională.

a)      Dezbateri
b)      Seminarii
c)      Ateliere de lucru
d)     Prelegeri
e)      Altele. Precizaţi. ..............................................................................................................

14.  Ce competenţe de învăţare consideraţi că vă sunt necesare pentru a vă putea desfăşura activitatea didactică în cele mai bune condiţii? Marcaţi cu un X în căsuţa corespunzătoare (5 – în foarte mare măsură, 4 – în mare măsură, 3 – în mică măsură, 2 – în foarte mică măsură, 1 – deloc).

Nr. crt.
Competenţa de învăţare
5
4
3
2
1
1
Comunicare şi relaţionare în cadrul grupului social (colectiv didactic, elevi, părinţi, comunitate etc.)





2
Comunicarea în limbi străine





3
Competenţe digitale (TIC, AEL)





4
Spirit antreprenorial





5
Capacitatea de gestionare a diversităţii etnoculturale a clasei de elevi





6
Dezvoltarea personală şi profesională





7
Capacitatea de adaptare la nou





8
Managementul colectivului de elevi





9
Metode de predare – învăţare - evaluare





10
Metodologia proiectării didactice





11
Managementul proiectelor educaţionale





12
Competenţe metodologice, de comunicare şi relaţionare cu elevii cu cerinţe educative speciale.






Vă mulțumim!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu