Inspectoratul
Școlar Judeţean Argeş Casa
Corpului Didactic Argeş
CHESTIONAR
PRIVIND NEVOIA DE FORMARE A CADRELOR DIDACTICE
DEBUTANTE
STIMAȚI COLEGI,
Având în vedere
numărul mare de profesori debutanți
existent în județul Argeș în anii școlari
2010-2011 şi 2011 – 2012 şi nevoia acestora de formare în anumite domenii,
acest chestionar se adresează cadrelor didactice care nu au gradul didactic
„definitiv” până în momentul completării chestionarului.
Scopul chestionarului
este acela de a contura o imagine realistă cu privire la dificultăţile şi
problemele întâmpinate la debutul profesional cât şi la implicarea cadrelor
didactice debutante din județul
Argeș în activități de formare continuă; de aceea vă rugăm să răspundeți cât mai sincer la întrebările care vor urma.
Numele şi prenumele
(facultativ)..............................................................................
Unitatea şcolară (facultativ).....................................................................................................
Mediul – urban ¨
-
rural ¨
Disciplina predată:
..................................................................................................
Vechimea în învăţământ. ............................ani
...............................................luni
Funţia:
-
educator ¨
-
învăţător
/ institutor ¨
-
profesor ¨
Ciclurile de predare:
-
preşcolar ¨
-
primar ¨
-
gimnazial ¨
-
liceal ¨
-
SAM ¨
1. La debutul dumneavoastră profesional aţi
beneficiat, în mod informal, de îndrumarea/sfaturile unui cadru didactic
(mentor)?
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Enumeraţi care au fost cele mai mari
probleme/dificultăţi pe care le-aţi întâmpinat la intrarea în sistem şi în
timpul procesului de predare – învăţare. Încercaţi să detaliaţi.
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Nivelul competenţelor dumneavoastră,
dobândite în timpul formării iniţiale, se situează la nivelul (bifaţi căsuţa
corespunzătoare astfel: 5 – în foarte mare măsură, 4 – în mare măsură, 3 – în
mică măsură, 2 – în foarte mică măsură, 1 – deloc):
Nr. crt.
|
Competenţa de învăţare
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
1
|
Elaborarea planificărilor pentru a susţine activitatea de învăţare a
elevilor
|
|||||
2
|
Stimularea independenţei elevilor în învăţare
|
|||||
3
|
Acordare atenţiei diferitelor stiluri de învăţare şi nevoi ale elevilor
|
|||||
4
|
Administrarea proceselor de predare, învăţare, evaluare (organizarea şi
administrarea timpului, materialelor
didactice, spaţiuluietc)
|
|||||
5
|
Folosirea resurselor TIC pentru îmbunătăşirea procesului de învăţare al
elevilor
|
|||||
6
|
Oferirea unor experienţe de învăţare pentru elevi care promovează
rezolvarea problemelor, gândirea critică, cercetarea şi creativitatea
|
|||||
7
|
Înregistrarea rezultatelor învăţării elevilor cu exactitate şi
consecvenţă
|
|||||
8
|
Alegerea şi utilizarea metodelor adecvate de evaluare
|
|||||
9
|
Elaborarea şi aplicarea unor practici de evaluare corecte şi incluzive
(sex, rasă, etnie, dizabilităţi etc.)
|
|||||
10
|
Planificarea şi aplicarea curriculum-ului, orarelor, materialelor de
formare şi a metodelor didactice (cunoaştere, strîngere de date, aplicare)
|
|||||
11
|
Parteneriatul cu elevii: respectarea acestora, alocare timp pt.
întîmpinarea nevoilor emoţionale şi intelectuale etc.)
|
|||||
12
|
Realizarea de parteneriate în colaborare cu cadrele didactice
|
|||||
13
|
Realizarea de parteneriate în colaborare cu comunitatea locală
|
|||||
14
|
Reflecţia asupra experienţelor profesionale proprii şi asupra dezvoltării
personale
|
|||||
15.
|
Manifestarea deschiderii faţă de inovaţiile de ordin profesional
|
|||||
16
|
Împărtăşirea cunoştinţelor şi experienţelor
|
4. Consideraţi necesară perfecţionarea
dumneavoastră profesională pentru o bună desfăşurare a activităţii didactice?
DA / NU
5. Aţi urmat vreun curs de formare continuă
până acum? Dacă da, vă rugăm să precizaţi denumirea cursului, durata, instituţia
furnizoare. Cei care au răspuns DA vor continua cu întrebarea următoare, cei
care au răspuns NU vor continua cu întrebarea 6.
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
6. Precizaţi nivelul de satisfaţie resimţit
în urma absolvirii cursului / -lor respectiv / -e .
Deloc mulţumit 1 2 3 4 5 Foarte mulţumit
7. Ce aţi alege să schimbaţi la cursurile
urmate?
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8. Enumeraţi cel puţin trei argumente pentru
care aţi alege să urmaţi un curs de formare continuă.
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
9. Ce tematică aţi dori să aibă cursurile
oferite de instituţiile furnizoare? (Cel puţin două teme)
.....................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................................................................................................................
10. Cunoaşteţi oferta de cursuri şi programe
de formare continuă oferite de Universitatea din Piteşti, CCD Argeş sau alte
instituţii abilitate? Dacă DA, enumeraţi-le pe cele cunoscute şi continuaţi cu
întrebarea următoare, dacă NU, continuaţi cu întrebarea 10.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
11. În ce măsură consideraţi că oferta de
cursuri de perfecţionare profesională existentă la nivelul judeţului Argeş
satisface nevoia dumneavoastră de dezvoltare personală şi profesională?
Deloc mulţumit
1 2 3 4 5 Foarte mulţumit
12. Specificaţi care este forma de perfecţionare
pe care aţi prefera-o.
a) Învăţământul deschis la Distanţă. ¨
b) Cursuri de master. ¨
c) Cursuri postuniversitare. ¨
d) Cursuri de scurtă durată. ¨
e) Cursuri de perfecţionare intermediate de
ANPCDEFP (Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi
Formării Profesionale) ¨
f) Altele (vă rugăm specificaţi)............................................................................................
.........................................................................................................................................
13. Menţionaţi care din următoarele forme de
activitate prezintă o importanţă deosebită pentru dumneavoastră în cadrul
cursurilor de formare profesională.
a) Dezbateri
b) Seminarii
c) Ateliere de lucru
d) Prelegeri
e) Altele. Precizaţi.
..............................................................................................................
14. Ce competenţe de învăţare consideraţi că
vă sunt necesare pentru a vă putea desfăşura activitatea didactică în cele mai
bune condiţii? Marcaţi cu un X în
căsuţa corespunzătoare (5 – în foarte mare măsură, 4 – în mare măsură, 3 – în
mică măsură, 2 – în foarte mică măsură, 1 – deloc).
Nr. crt.
|
Competenţa de învăţare
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1
|
1
|
Comunicare şi relaţionare în cadrul grupului social (colectiv didactic,
elevi, părinţi, comunitate etc.)
|
|||||
2
|
Comunicarea în limbi străine
|
|||||
3
|
Competenţe digitale (TIC, AEL)
|
|||||
4
|
Spirit antreprenorial
|
|||||
5
|
Capacitatea de gestionare a diversităţii etnoculturale a clasei de elevi
|
|||||
6
|
Dezvoltarea personală şi profesională
|
|||||
7
|
Capacitatea de adaptare la nou
|
|||||
8
|
Managementul colectivului de elevi
|
|||||
9
|
Metode de predare – învăţare - evaluare
|
|||||
10
|
Metodologia proiectării didactice
|
|||||
11
|
Managementul proiectelor educaţionale
|
|||||
12
|
Competenţe metodologice, de comunicare şi relaţionare cu elevii cu cerinţe
educative speciale.
|
Vă mulțumim!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu