vineri, 8 iunie 2012

RAPORT FINAL PROIECT ÎN CADRUL PROGRAMULUI „ŞCOALA ALTFEL”




RAPORT FINAL
PROIECT ÎN CADRUL PROGRAMULUI „ŞCOALA ALTFEL”

1.      Titlul Proiectului[1]:
Deoarece elevii școlii noaste nu sunt altfel de cât elevii altor școli, am hotărât la nivelul școlii ca proiectul nostru din cadrul programului ,,Școala altfel” să se intituleze ,,NU SUNTEM ALTFEL, DAR VREM ȘI PUTEM ȘI ALTCEVA

2.      Numărul de activităţi derulate:
În săptămâna 2-6 aprilie 2012, în cadrul programului ,,Școala altfel”, în Școala gimnazială nr.7 Câmpulung s-au desfășurat sub îndrumarea cadrelor didactice un număr de aproximativ 90 de activități.

Tipul de activităţi derulate[2]:
La nivelul școlii noastre s-au derulat în cadrul progrqmului ,,Școala altfel” din săptămâna 2-6 aprilie mai, multe tipuri de activități(cultural- artistice, sportive, cetăţenie democratică, voluntariat etc.)în care au fost implicați toți elevii școlii din ciclul preprimar, primar și gimnazial.
      Componenta modulară a activităților desfășurate s-a stabilit și convenit la nivelul CP, la nivelul fiecărei clase, și s-a aprobat în CA. Tot la nivelul fiecărei clase, prin dezbaterile organizate, s-a stabilit la sugestia elevilor activitatea ce se va desfășura pe fiecare modul în parte.
Activitățile din cadrul proiectului au acoperit o gamă vastă și variată de preocupări și interese ale elevilor, astfel:
            Grădiniță:
-          Garderoba Albei ca Zăpada
-          În lumea poveștilor
-          Dansăm împreună
-          Carnavalul vesliei
-          Iepurașul din poveste
Educ.: Avram Daniela, Blidaru Tudorița, Vlădău Gabriela.
Primar:
-          Atelier de pictură – Icoane pe sticlă
-          Vreau și eu biblioteca mea
-          Micul cetățean
-          Să ne întrecem
-          Să trăim într-un oraș curat
-          Cercetășia – un mod de viață
-          Vizită la Castrul Roman Jidova
Prof.: Ungureanu Maria, Staicu Gheorghiță, Enoiu Ionela/Măcriș Mariana, Vintescu Doina, Barbu Elena, Stoica Maria.
Gimnazial:
-          Matematica – regina științelor, activitate concurs
-          Tradiții și obiceiuri pascale
-          Teatru – activitate concurs cultural-artistic
-          Stil de viață sănătos
-          Expoziție de pictură bisericească
-          Protecția mediului înconjurător
-          Jocuri și întreceri sportive
-          Suntem ceea ce mâncăm
-          Hai la teatru
Prof.: Palade Coralia, Marilena Dobre, Bălan Mircea, Mitu Daniela, Dairie Ion, Enoiu Raluca, Tufan Aurel, Măilat Alice, Balea Cristian, Oncioiu Horia, Avrigeanu Marian, Pavel Niculina, Bălășoiu Mariana.

3.      Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi etc.):
În activitățile desfășurate în săptămâna 2-6 aprilie au fost implicați toți elevii școlii care au fost coordonați de profesorii titulari ai școlii(19 înv. și diriginți și profesori), cât și de cadrele didactice netitulare(2), toți implicându-se și asumându-și responsabilități. Resursele materiale necesare desfășurării activităților propuse au fost asigurate la nivelul fiecărei clase prin contribuția cadrelor implicate și prin aportul părinților și copiilor.

Parteneri implicaţi (numele instituţiei):
În activitățile desfășurate de elevii școlii noastre au fost implicați parteneri socio-culturali de la nivelul municipiului Câmpulung, astfel: Primăria Municipiului Câmpulung pentru activitatea de ecologizare, Muzeul de Istorie al Municipiului  Câmpulung pentru vizitele la Castrul Roman Jidova, Casa de Cultură ,,Tudor Mușatescu” pentru activitățile cu caracter cultural – teatru, biblioteca școlii, bibliotecar Carmen Bacu.

4.      Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor (în cazul în care au fost şi altele, în afara unităţii de
învăţământ):
Marea majoritate a activităților din cadrul proiectului nostru pentru ,,Școala altfel” s-au desfășurat în sălile de clasă și laboratoarele școlii, dar și în afara școlii (Muzeul de Istorie al Municipiului  Câmpulung pentru vizitele la Castrul Roman Jidova, Casa de Cultură ,,Tudor Mușatescu” pentru activitățile cu caracter cultural – teatru). Pentru activitatea de ecologizare organizată de Primăria Municipiului Câmpulung în parteneriat cu instituții de la nivel local, printre care și școala noastră, elevii claselor IB și a VIII-a, însoțiși de prof. Marilena Dobre și prof. Gheorghiță Staicu s-au deplasat pe Calea Pietroasă unde au efectuat activitate de ecologizare a albiei pârâului.

5.      Obiectivele urmărite:
-          Familiarizarea cu activități de tip nonformal, informal;
-          Implicare și asumare de roluri;
-          asumare de responsabilități;
-          satisfacerea curiozității și a setei nde cunoaștere;

6.      Modalităţi de evaluare a activităţii:
Activitățile organizate și desfășurate în cadrul proiectului nostru au fost evaluate și apreciate de fiecare cadru didactic organizator și de comusia responsabilă de monitorizarea și evaluarea acestor activități formată din prof. Coralia Palade, directorul școlii, prof. Gheorghiță Staicu, consier educativ și de responsabilul CAEC la nivelul școlii, prof. Daniela Mitu(cf. Deciziei nr. 593/26.03.2012).
Toate activitățile desfășurate în cadrul proiectului au fost monitorizate prin:
-          Discuții cu organizatorii;
-          observație directă;
-          observație participativă;
-          impresii ale celor implicați;
-          aplicarea de chestionare definitorii pentru gradul de implicare, interes și satisfacție pentru elevii participanți;
-          impresii și aprecieri ale partenerilor implicați în activitățile proiectului.

7.      Rezultate înregistrate:
Rezultatele înregistrate în urma desfășurării acestor activități consider că se situează undeva peste media așteptărilor. Dovadă ,printre altle, stă faptul că în această perioadă s-a înregistrat o frecvență net superioară periadei normale de școală. Numărul elevilor implicați/participanți direct la activități a fost de asemenea mult mai mare decât în cazul activităților de tip formal.

8.      ANALIZA SWOT:

a.      Puncte tari:
1. Resursa temporală suficientă.
2. Implicare degajată în activități atât a elevilor cât și a cadrelor.
3. Plierea pe interesele elevilor.
4. O experiență în plus.
5. O altă formă de socializare.

b.      Puncte slabe:
1. Lipsa evaluării ca factor mobilizator și de întărire.
2. O ușoară alunecare spre ludic, în detrimentul seriozității în acțiuni.
3. Implicare selectiv - speculativă în activități.


c.       Oportunităţi:
1. Conștientizarea faptului că există alternative viabile care să contribuie la ameliorarea    rezultatelor învățării;
2.   faptul că elevilor le place;
3.   armonizarea diferitelor tipuri de activități în beneficiul elevilor.

d.      Ameninţări:
1. Lipsa evaluării ca factor mobilizator,  de întărire și ierarhizare.
2. O ușoară alunecare spre ludic, în detrimentul seriozității în acțiuni.
3. Implicare selectiv - speculativă în activități.
4. Necorelare cu programa și cu calendarul proiectării.

9.      Recomandări, sugestii:
a.       Perceperea acestor tipuri de activități ca pe o alternativă care merită încercată și îmbinată cu activitatea de tip formal instituțional.
b.      Încercarea de a îmbina aceste tipuri de activități în scopul  relansării apetitului pentru învățătură și o mai bună mobilizare a tuturor elevilor.
c.       Urmărirea elevilor pe parcursul unor aqstfel de activități pentru o mai bună cunoaștere a lor și pentru creșterea sintalității colectivelor de elevi.

10.  Anexe:
a.      1 CD, fotografii
b.      Copii ale parteneriatelor instituţionale
c.       Chestionare
d.      Expoziții de fotografie și pictură
e.       Îmbogățirea portofoliilor elevilor și ale cadrelor



Nume şi prenume coordonator proiect/Semnătura                            

Director, prof. Coralia PALADE

.....................................................

Consilier educaativ, prof. Gheorghiță STAICU

.....................................................

Resp. CAEC, prof. Daniela MITU

.....................................................                  




[1] este recomandat ca activităţile din perioada „Şcoala Altfel” să aibă un caracter unitar, dat de obiectivele urmărite. Aceste activităţi se recomandă a fi cuprinse în 1-2 proiecte la nivelul unităţii de învăţământ.
[2] Enumerarea tipului de activităţi (ex. cultural- artistice, sportive, cetăţenie democratică, voluntariat etc.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu