RAPORT FINAL
PROIECT ÎN CADRUL PROGRAMULUI „ŞCOALA ALTFEL”
1. Titlul Proiectului[1]:
Deoarece elevii școlii noaste nu sunt
altfel de cât elevii altor școli, am hotărât la nivelul școlii ca proiectul
nostru din cadrul programului ,,Școala altfel” să se intituleze ,,NU SUNTEM ALTFEL, DAR VREM ȘI PUTEM ȘI
ALTCEVA”
2.
Numărul de
activităţi derulate:
În săptămâna 2-6 aprilie 2012, în
cadrul programului ,,Școala altfel”, în Școala gimnazială nr.7 Câmpulung s-au
desfășurat sub îndrumarea cadrelor didactice un număr de aproximativ 90 de
activități.
Tipul de activităţi derulate[2]:
La nivelul școlii noastre s-au derulat
în cadrul progrqmului ,,Școala altfel” din săptămâna 2-6 aprilie mai, multe
tipuri de activități(cultural- artistice, sportive, cetăţenie democratică, voluntariat
etc.)în care au fost implicați toți elevii școlii din ciclul preprimar, primar
și gimnazial.
Componenta modulară a activităților desfășurate s-a
stabilit și convenit la nivelul CP, la nivelul fiecărei clase, și s-a aprobat
în CA. Tot la nivelul fiecărei clase, prin dezbaterile organizate, s-a stabilit
la sugestia elevilor activitatea ce se va desfășura pe fiecare modul în parte.
Activitățile din cadrul proiectului au
acoperit o gamă vastă și variată de preocupări și interese ale elevilor, astfel:
Grădiniță:
-
Garderoba
Albei ca Zăpada
-
În lumea
poveștilor
-
Dansăm
împreună
-
Carnavalul
vesliei
-
Iepurașul
din poveste
Educ.: Avram Daniela, Blidaru Tudorița, Vlădău Gabriela.
Primar:
-
Atelier de
pictură – Icoane pe sticlă
-
Vreau și eu
biblioteca mea
-
Micul cetățean
-
Să ne
întrecem
-
Să trăim
într-un oraș curat
-
Cercetășia –
un mod de viață
-
Vizită la
Castrul Roman Jidova
Prof.: Ungureanu Maria, Staicu Gheorghiță, Enoiu
Ionela/Măcriș Mariana, Vintescu Doina, Barbu Elena, Stoica Maria.
Gimnazial:
-
Matematica –
regina științelor, activitate concurs
-
Tradiții și
obiceiuri pascale
-
Teatru –
activitate concurs cultural-artistic
-
Stil de
viață sănătos
-
Expoziție de
pictură bisericească
-
Protecția
mediului înconjurător
-
Jocuri și
întreceri sportive
-
Suntem ceea
ce mâncăm
-
Hai la teatru
Prof.: Palade Coralia, Marilena Dobre, Bălan Mircea, Mitu
Daniela, Dairie Ion, Enoiu Raluca, Tufan Aurel, Măilat Alice, Balea Cristian,
Oncioiu Horia, Avrigeanu Marian, Pavel Niculina, Bălășoiu Mariana.
3.
Resursele
implicate (număr cadre didactice, număr elevi etc.):
În activitățile desfășurate în
săptămâna 2-6 aprilie au fost implicați toți elevii școlii care au fost
coordonați de profesorii titulari ai școlii(19 înv. și diriginți și profesori),
cât și de cadrele didactice netitulare(2), toți implicându-se și asumându-și
responsabilități. Resursele materiale necesare desfășurării activităților
propuse au fost asigurate la nivelul fiecărei clase prin contribuția cadrelor
implicate și prin aportul părinților și copiilor.
Parteneri implicaţi (numele instituţiei):
În activitățile desfășurate de elevii
școlii noastre au fost implicați parteneri socio-culturali de la nivelul
municipiului Câmpulung, astfel: Primăria Municipiului Câmpulung pentru
activitatea de ecologizare, Muzeul de Istorie al Municipiului Câmpulung pentru vizitele la Castrul Roman
Jidova, Casa de Cultură ,,Tudor Mușatescu” pentru activitățile cu caracter
cultural – teatru, biblioteca
școlii, bibliotecar Carmen Bacu.
4.
Menţionarea
spaţiilor de desfăşurare a activităţilor (în cazul în care au
fost şi altele, în afara unităţii de
învăţământ):
Marea majoritate a activităților din
cadrul proiectului nostru pentru ,,Școala altfel” s-au desfășurat în sălile de
clasă și laboratoarele școlii, dar și în afara școlii (Muzeul de Istorie al
Municipiului Câmpulung pentru vizitele
la Castrul Roman Jidova, Casa de Cultură ,,Tudor Mușatescu” pentru activitățile
cu caracter cultural – teatru). Pentru activitatea de ecologizare organizată de
Primăria Municipiului Câmpulung în parteneriat cu instituții de la nivel local,
printre care și școala noastră, elevii claselor IB și a VIII-a, însoțiși de
prof. Marilena Dobre și prof. Gheorghiță Staicu s-au deplasat pe Calea
Pietroasă unde au efectuat activitate de ecologizare a albiei pârâului.
5. Obiectivele urmărite:
-
Familiarizarea
cu activități de tip nonformal, informal;
-
Implicare și
asumare de roluri;
-
asumare de
responsabilități;
-
satisfacerea
curiozității și a setei nde cunoaștere;
6. Modalităţi de evaluare a activităţii:
Activitățile organizate și desfășurate
în cadrul proiectului nostru au fost evaluate și apreciate de fiecare cadru
didactic organizator și de comusia responsabilă de monitorizarea și evaluarea
acestor activități formată din prof. Coralia Palade, directorul școlii, prof.
Gheorghiță Staicu, consier educativ și de responsabilul CAEC la nivelul școlii,
prof. Daniela Mitu(cf. Deciziei nr. 593/26.03.2012).
Toate activitățile desfășurate în cadrul
proiectului au fost monitorizate prin:
-
Discuții cu
organizatorii;
-
observație
directă;
-
observație
participativă;
-
impresii ale
celor implicați;
-
aplicarea de
chestionare definitorii pentru gradul de implicare, interes și satisfacție
pentru elevii participanți;
-
impresii și
aprecieri ale partenerilor implicați în activitățile proiectului.
7. Rezultate înregistrate:
Rezultatele înregistrate în urma
desfășurării acestor activități consider că se situează undeva peste media
așteptărilor. Dovadă ,printre altle, stă faptul că în această perioadă s-a
înregistrat o frecvență net superioară periadei normale de școală. Numărul
elevilor implicați/participanți direct la activități a fost de asemenea mult
mai mare decât în cazul activităților de tip formal.
8. ANALIZA SWOT:
a. Puncte tari:
1. Resursa
temporală suficientă.
2. Implicare degajată în activități atât a
elevilor cât și a cadrelor.
3. Plierea pe interesele elevilor.
4. O experiență în plus.
5. O altă formă de socializare.
b. Puncte slabe:
1. Lipsa evaluării ca factor mobilizator și de
întărire.
2. O ușoară alunecare spre ludic, în
detrimentul seriozității în acțiuni.
3. Implicare selectiv - speculativă în
activități.
c. Oportunităţi:
1. Conștientizarea faptului că există
alternative viabile care să contribuie la ameliorarea rezultatelor învățării;
2. faptul
că elevilor le place;
3. armonizarea diferitelor tipuri de activități în beneficiul elevilor.
d. Ameninţări:
1. Lipsa evaluării ca factor mobilizator, de întărire și ierarhizare.
2. O ușoară alunecare spre ludic, în
detrimentul seriozității în acțiuni.
3. Implicare selectiv - speculativă în
activități.
4. Necorelare cu programa și cu calendarul
proiectării.
9. Recomandări, sugestii:
a.
Perceperea
acestor tipuri de activități ca pe o alternativă care merită încercată și
îmbinată cu activitatea de tip formal instituțional.
b.
Încercarea
de a îmbina aceste tipuri de activități în scopul relansării apetitului pentru învățătură și o
mai bună mobilizare a tuturor elevilor.
c.
Urmărirea
elevilor pe parcursul unor aqstfel de activități pentru o mai bună cunoaștere a
lor și pentru creșterea sintalității colectivelor de elevi.
10. Anexe:
a.
1 CD,
fotografii
b.
Copii ale
parteneriatelor instituţionale
c.
Chestionare
d.
Expoziții de
fotografie și pictură
e.
Îmbogățirea
portofoliilor elevilor și ale cadrelor
Nume şi prenume
coordonator proiect/Semnătura
Director, prof. Coralia PALADE
.....................................................
Consilier educaativ, prof. Gheorghiță STAICU
.....................................................
Resp. CAEC, prof. Daniela MITU
.....................................................
[1] este recomandat
ca activităţile din perioada „Şcoala Altfel” să aibă un caracter unitar, dat de
obiectivele urmărite. Aceste activităţi se recomandă a fi cuprinse în 1-2
proiecte la nivelul unităţii de învăţământ.
[2] Enumerarea
tipului de activităţi (ex. cultural- artistice, sportive, cetăţenie
democratică, voluntariat etc.)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu